baek tak payah jadi cikgu :)

okay , aku bukan nak mengata sorang cikgu neyh , 


tapy perangai dia neyh melampau sangat lha kan . .


bukan apea hampir kan setiap hari semua budak dia dimaki 


hina . siape tahan kalau macam toh kan ? aku pown dah 


banyak kali kena dengan dia . nak ikot kan semua budak 


sekolah toh pown same , pikir dia cikgu boleh wat


sesuka haty jea keh ? tolong lha , sume budak ta suke oke !


dia dok maki hamun bebudak sekolah aku toh , tapy dia ta


pikir diri dia pulak kan ? mentang mentang lhaa da naek 


pangkat sikit , cehhh ! sikit pown ta heran lhaa orang tua ! !


jangan bajet bagos jea tahu ? sebelum maki hamun 


murid murid kaw toh pikir dulu weyh , jangan main cakap


jea . dah lhaa kaw malu kan kawan aku depan orang ramai , 


kaw sindir dia apehal orang tua ? cuba anak kaw 


kena macam toh ? tak kea malu anak kaw toh ? aku tengok


ta sebagos mane pown , aku bukan nak kurang ajar dengan


kaw . tapy pikir lhaa perasaan bebudak yang kaw


maki hamun toh , engat diorang sume tade perasaan kea 


orang tua ? macam mane bebudak nak ikot cakap kaw 


sedang kan kaw toh pown tak betul lagik ! kalau macam 


toh baek ta payah jadi cikgu lagik bagos kan ? 


bukan nak mengajar , tapy dok maki hamun jea kaw tahu . 


empat  perkataan yang dok dalam fikiran aku mase kaw 


maki hamun toh * bangang punye orang tua  * .


 sebab aku dah terlampau bengang 


dengan kaw . penah mase toh kaw malukan aku depan 


pelajar puteri sume kan ? toh pown kalau kaw engat lagik .


aku ta paham dengan perangai kaw toh , kalau nak 


jadi cikgu kena bagi contoh yang baek , neyh ta . .


cuba lha pikir macam mane perasaan orang .


macam mane lha kalau jadi kat anak dia . hmm . .


ta tahu lhaa nak cakap , ikot kan sangat baran kaw 


toh orang tua . aku sebagai murid kaw . aku


terpakse hormat kaw orang tua ! !












*kepade orang tua neyh , tolong lha jangan wat camtoh


 lagik kat murid murid kaw , tade gune nye kalau kaw


 dok maki hamun pelajar kaw toh . lagik diorang ta suke 


 ade lhaa termasuk aku . tolong pikir perasaan orang yea*



No comments: